Al een heel aantal jaar maakt buro RuSt de visuele identiteit en bijbehorende concepten, publicaties, visuals, events etc. voor Fair Wear Foundation. Fair Wear is in die tijd flink gegroeid, en de identiteit die we voor ze maakten groeide organisch mee. Nu, na bijna 10 jaar, is het tijd om de identiteit helemaal opnieuw uit te vinden, en beter aan te laten sluiten bij de nieuwe omvang, gebruikers en doelgroepen. Om iets te maken wat duurzaam is, en hopelijk weer 10 jaar mee kan.
De basis voor het nieuwe logo is de naam Fair Wear, een sterke naam die uitdrukt waar het voor staat, en zelfs zou kunnen werken als slogan: WEAR FAIR! We hebben een logo gemaakt waarbij niet 100% evident is wat je eerst moet lezen. ‘Fair’ dat bovenaan staat, of ‘Wear’ dat helemaal links staat. Fair Wear, Wear Fair.
Bij project hebben we al bij de eerste fase van het ontwerpproces gekeken naar alle mogelijke media waar de identiteit in gebruikt gaat worden. Voor de digitale kant werken we samen met Digital Natives, die ook vanaf het begin bij dit ontwerpproces betrokken zijn.
Voor zowel digitale als analoge media hebben we ‘forward’ als visueel thema gedefinieerd. Op de nieuwe website van Fair Wear beweegt veel vooruit, net als het logo. Maar ook voorover buigende iconen en letters, en zelfs schuin afgesneden brochures en visitekaartjes zijn onderdeel van de nieuwe vormentaal.