Verbaasde gezichten in de Amsterdamse binnenstad afgelopen dinderdag. Tijdens Amsterdam Fashion week verbonden medewerkers van Fair Wear Foundation (FWF) door heel Amsterdam kledingwinkels aan elkaar met behulp van kilometers lang rood lint. Met het rode lint liet het FWF team aan het winkelend publiek zien in welke winkels ‘eerlijke kledingmerken’ worden verkocht. Ruim 100 kledingmerken zijn lid van FWF, een organisatie die zich inzet voor verbeterde arbeidsomstandigheden in kledingfabrieken over de hele wereld. Hun producten zijn te koop in meer dan 20.000 winkels over de hele wereld.
De alinea hierboven is uit het persbericht van de actie die wij voor FWF bedacht en uitgevoerd hebben. FWF laat zich voor het eerst aan het grote publiek zien. En dat moet niet ongemerkt blijven. Wij maakten een affiche, flyers, een brochure, een mobiele site en eerdergenoemde uitleganimatie. En het was supergaaf om te doen.
De actie, gefilmd door Klaas Kleiterp, muziek van Sander Geboers, productie van de actie door Generation You (Kathelijn).
het affiche, met geborduurde QR-code
het originele borduursel
de flyer met het netwerk
mobiele site
heel veel lint dus 🙂