meer ‘alles’
MIcompany logo
01-10-06   door Ruben   0 reacties   stuur door
MIcompany (Marketing Intelligence company) is een net opgestart bedrijf die aan 'fact based marketing' doet. Dat wil zeggen dat ze op basis van berekeningen met klantgegevens (met econometrie als basis) onthullingen doen naar hun klanten. Ze werken voor grote klanten zoals Nuon, KPN en Achmea.
Ik kreeg de vraag om een logo te bedenken. Ik had een aantal voorstellen gemaakt, maar 1 was echt een 'eureka'-vondst. Ik schetste een rekensom: MI gedeeld door Company is Fact based marketing. Gelukkig was de 4-koppige directie net zo enthousiast als ik. In mijn schets stond het op een schoolbord. Dit werd de basis van de huisstijl en de verdere communicatie voor MIcompany. Meer over MIcompany? Klik rechts hiernaast op 'MIcompany ->'.

de schets voor de eerste presentatie



Het uiteindelijke logo in 2 varianten (klik voor groter)

Het gedeelte na de '=' is variabel en kan ingezet worden voor verschillende uitingen. Zo hebben voor de MIcompany nieuwjaarswens 'MIcompany = een gelukkigst nieuwjaar' gesbruikt.


De gedrukte huisstijl, met with compliments-cards, briefpapier, enveloppen en visitekaartjes (klik voor groter).

De huisstijl is gedrukt bij Calff&Meischke in 2 keer groen/blauw om het gewenste schoolbord-effect te krijgen, en een extra-rode rood voor het = - teken.

reacties op 'MIcompany logo'

Er zijn nog geen reacties geplaatst.